sobota, 25 sierpnia 2012

Handmade : Wieszak

Ostatni tydzień wakacji . Dzisiaj prezentuję jeden ze sposobów dekorowania rzeczy techniką "decoupage" . Wszystko co wiem na ten temat wyczytałam z książek, internetu, albo nauczyłam się metodą prób i błędów . Motywu z wieszakiem niestety nie wymyśliłam, ale myślę, że jest to uroczy sposób upiększenia dnia codziennego, czyli odrobina magii w realu ;>

Co będzie potrzebne ?
  1. Drewniany wieszak . Najlepiej gdyby był z surowego drewna, bez lakieru, ale to też nie przeszkadza .
  2. Serwetki z wybranym motywem .
  3. Farby akrylowe pasujące kolorystycznie do naszych serwetek . Proponuje dwa kolory (można więcej w przypadku cieniowania itp.) Jeden ciemniejszy (baza), drugi jaśniejszy (wierzch) .
  4. Klej do decoupage'u .
  5. Lakier do decoupage'u matowy lub błyszczący (kto co woli) .
  6. Lakier postarzający do spękań .
  7. Kilka pędzli .
Zaczynamy !
 
Jak to zrobić ?
Jeszcze przed rozpoczęciem decoupage'owania radzę zabezpieczyć miejsce pracy, wykładając jakąś starą gazetę oraz "rączkę" wieszaka, obklejając ją taśmą klejącą (nie pobrudzi się farbą) . Jeżeli nasz wieszak jest z surowego drewna (naturalne drewno bez jakiegokolwiek lakieru) dobrze by było oszlifować (wygładzić) go papierem ściernym .
  1. Malujemy wieszak ciemniejszym kolorem farby akrylowej .
  2. Całość pokrywamy warstwą lakieru do spękań . Czekamy aż dobrze wyschnie (nie będzie się kleić) . W tym czasie możemy wyciąć interesujące nas kształty z serwetek .
  3. Teraz najtrudniejszy moment . Nakładamy jaśniejszą farbę akrylową . Nie radzę używać do tej czynności pędzla, ja korzystam z gąbki, są też dostępne takie specjalne gąbko podobne przyrządy, które niby ułatwiają ten proces, ale ja nigdy nie próbowałam . Nabieramy trochę farby na gąbkę i delikatnie ,albo robimy jeden długi maz, albo przytykamy ją do wieszaka . Spękania powinny tworzyć się od razu na powierzchni wieszaka . Trzeba pamiętać, że NIE MOŻNA DWA RAZY PRZYKŁADAĆ GĄBKI W JEDNO MIEJSCE, bo inaczej nic nie wyjdzie ze spękań .
  4. Przyklejamy wycięte wcześniej przez nas kształty lub całe serwetki . Fałdowaniami serwetki nie należy się przejmować, po wyschnięciu powierzchnia będzie gładka .
  5. Gdy klej wyschnie, nakładamy kilka warstw lakieru ochronnego . Jeżeli czujemy, że powierzchnia wieszaka nie jest gładka, to pomiędzy kolejnymi warstwami możemy spróbować wyrównać ją używając papiery ściernego .
  6. Ściągamy taśmę ochronną z "rączki" i nasz wieszak jest gotowy ;>
Mam nadzieję, że opisałam proces decopage'u z pękaniami dosyć logicznie ... Taki wieszak może się okazać oryginalnym prezentem, kiedy cierpi się na brak gotówki . Chciałam jeszcze przeprosić za "mało profesjonalne" zdjęcia edytowane przy pomocy painta ...
Służę pomocą w razie kłopotów i pytań ;>
 
Powodzenia
XOXO
EskaDuna
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz