piątek, 7 września 2012

Handmade : Zeszyt

Nowy, ładniejszy zeszytowy post : http://eskaduna.blogspot.com/2013/08/diy-kalendarz-szkolny-school-calender.html

Szkoła już trwa i podejrzewam, że problem zeszytowy również . Wybieranie zeszytów to jedna z rzeczy, której po prostu nie lubię robić . Decyzja o ilości stron i okładce to naprawdę poważny wybór . Ja nie potrafię się skupić, kiedy wiem, że mój zeszyt jest (co tu dużo ukrywać) brzydki . Więc jak zwykle znalazłam rozwiązanie moich problemów . Jak zrobić własną, ładną okładkę . Działać będę podobnie jak w przypadku kalendarza : http://eskaduna.blogspot.com/2012/08/handmade-kalendarz.html

Co będzie potrzebne ?
  1. Zeszyt z brzydką okładką .
  2. Kolorowy papier .
  3. Nożyczki, linijka, ołówek .
  4. Klej (najlepiej do decoupage'u) .
  5. Pędzel lub gąbka .
  6. Lakier matowy lub błyszczący do decoupage'u .
Zaczynamy !

Jak to zrobić ?
  1. Wycinamy z papieru wzorki, paseczki, wszystko co tylko przychodzi nam do głowy .
  2. Naklejamy pierwsza warstwę papieru, gładka, rysunkowa kartka . Ja użyłam białej, ale kolor zależy od naszego pomysłu na okładkę .
  3. Przyklejamy już ostateczną wersję zeszytu . Kiedy klej wyschnie, nakładamy kilka warstw lakieru . Radzę nałożyć naprawdę kilka, a nawet więcej warstw, ponieważ zeszyt jest rzeczą "raczej" używaną, a szczególnie noszony w torbach szybko się niszczy .
  4. Okładka gotowa ;>
W przygotowaniach napisałam, że będzie potrzebny pędzel lub gąbka . Ostatnio używam gąbki i uważam, że do akurat takich powierzchni i tak dużych elementów jest świetna . Bardzo szybko nakłada się klej, lakier i co najważniejsze - równomiernie . Mam nadzieję, że każdy  zacznie czarować. W moim przypadku jest to "dziwnym trafem" matematyka ;>

Powodzenia
XOXO
EskaDuna

2 komentarze :