piątek, 14 września 2012

Handmade : Opaska "a la Blair"

Dzień dobry ;) Dzisiaj coś dla wytrwałych i cierpliwych . Opaska do włosów . Muszę przyznać, że nigdy nie byłam wielką fanką opasek (chociaż mam ich trochę) . Zawsze podobały mi się diademy, korony i różnego rodzaju błyskotki we włosach . Ostatni pokaz D&G świecił takimi dodatkami . Niestety w perspektywie kilku lat nie widzę możliwości zakupu takich świecidełek i podejrzewam, że większości świata również . Więc zamiast zazdrościć, zróbmy swoją własną "Hairband" .

Co będzie potrzebne ?
  1. Dwa kolory koralików . Ja wybrałam czarny i perłowy . Dobrze by było, gdyby były różnych wielkości .
  2. Żyłka nierozciągliwa, przeźroczysta .
  3. Bardzo cienki drucik .
  4. Wstążka : szerokość 0,5 cm, długość 1,5 m .
  5. Centymetr lub linijka .
  6. Nożyczki .
Zaczynamy !
 
Jak to zrobić ?
  1. Ucinamy żyłkę i drut . Na 10 cm opaski potrzeba : 90 cm żyłki i 60 cm drutu . Ucinamy w zależności od wielkości głowy (jakkolwiek by to nie brzmiało) . Moja opaska z koralikami ma długość 30 cm .
  2. Nawlekamy mniejsze koraliki (w moim przypadku czarne) na żyłkę . Po 5 w jednym rzędzie . Uwaga ! Na początku żyłka będzie się bardzo zwijać, tak jak to widać na zdjęciu . Potem wyprostujemy to, więc nie należy się niczym martwić ;>
  3. Po nawleczeniu kilku rzędów, musimy zrobić tak, żeby opaska była prosta . Lekko związujemy żyłki i zabieramy się za drucik . Przewlekamy go przez pierwszy rząd mniejszych . Następnie nawlekamy większy koralik (w moim przypadku perłowy) i zahaczamy drut o żyłkę . Jeżeli zapętłaliśmu już drut po obydwu stronach, opaska powinna się "wyprostować" . Zakańczamy zwijając drucik i robiąc supełki na końcach żyłek . Rada : najlepiej podkleić żyłkę (np. klejem do decoupage'u), bo inaczej może się rozwiązać .
  4.  
  5. Na obu końcach opaski zawiązujemy wstążki .
  6. Opaska gotowa ;>
Już po raz kolejny przepraszam za moje marne tłumaczenia . Wiem, że wydaje się to skomplikowane, no i trochę jest . Ale myślę, że ta opaska naprawdę jest warta odrobiny wysiłku . A chyba każda dziewczyna chciałaby się poczuć jak księżniczka, albo Blair Waldorf ;>
 
Powodzenia
XOXO
EskaDuna 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz