czwartek, 5 czerwca 2014

Lubie książki .



Dzień dobry .
Czasem świat potrzebuje ucieczki, odpoczynku . Przede wszystkim od złych rzeczy i jeszcze gorszych ludzi . Nie mam pojęcia jak radzą sobie z tym inni, ale ja mam kilka swoich magicznych sposobów . Najcudowniejszym lekarstwem są książki . Pamiętam jak jeszcze w podstawówce pożerałam je w ogromnych ilościach . Później szkoła zaczęła mnie wykańczać psychicznie . Teraz jestem dosłownie na głodzie książkowym . I nie mówię tutaj, że nie czytałam w ogóle książek przez ten szkolny czas . Ojj, czytałam i to dużo . Ale 3 dni na lekturą 400-sta stronicowa nie jest niczym przyjemnym . Wracając do moich ucieczek, dlaczego książki ? Nie lubię filmów . Ciężko mi zaleźć coś co będzie mnie interesowało . W książce natomiast można się zatopić . Można stać się jej częścią, być jednym z bohaterów i co najwspanialsze stworzyć nową rzeczywistość . Lubię słuchać muzyki . Najłatwiej mi się skoncentrować przy tej klasycznej lub filmowej . Wieczorem wracam do domu w nutach tzw. „smętów”. Ale tak naprawdę to wszystko zależy od humoru . To nastrój dyktuje melodie . Lubię oglądać sztukę . Przyznam się, że kiedy nudzi mi się przez chwilę, albo leżę już w łóżku zawinięta w milion kocyków i kołder  odwiedzam najcudowniejsze galerie sztuki . Wszystkim polecam zerknięcia tutaj Google Art Project  Lubię patrzeć w niebo . Może brzmi to głupio, ale ja naprawdę to robię . W ciągu dnia, w samochodzie, busie, albo leżąc gdzieś na trawie patrzę w chmury . Szukam kształtów i takie tam inne historie . Po zachodzie słońca, zamiast chmur są gwiazdy, które są jeszcze piękniejsze . Lubię rysować . Bazgrać sobie jakieś małe ludziki, księżniczki, tęcze i inne słoneczniki . Nie lubię spać . To tak jakby tracić osiem czy sześć godzin każdego dnia . Przerażające . Każdy musi sobie jakoś radzić, prawda ?

Ostatnio przeczytałam pewną książkę dla dzieci . I znalazłam tam pewien fragment : „- Wszyscy straciliśmy dobytek, a wielu z nas również domy – powiedział . -  Straty te, choć tak dotkliwe, przypominają nam wszakże o tym, czego nikt nie może nam odebrać, a mianowicie o naszych umysłami i wyobraźni . (…) – Zamknij oczy – poradził – i wypowiedz swoje imię tym głosem, który  tylko tu możesz usłyszeć . Powiedz je tylko do siebie . (…) Wiedziałam już wtedy, że za pomocą słów  mogę się przenosić do innych światów, ale nie uświadamiałam sobie, że za sprawą tego pojedynczego słowa, znajdę się w pomieszczeniu, o którego istnieniu nie wiedział nikt inny  .” - „Pan Pip” – L. Jones


Everybody need sometimes a break, some time to relax and escape from our reality . People are mean and the world is just bad . I have no idea how others deal with it . But I cope with these problems in my own magic ways . I like books . I remember being in primary school, I literally devour books . Then unfortunately it wasn’t so nice, so I just stopped . I mean, I had to read a lot because of the list of obligatory school books but it was never the same thing . Why have I chosen books ? I don’t like movies . I know it’s weird but I find it so hard to watch something that  would be interesting . Books are different . You can create your own world, you can be one of the characters . I like listening to music . Usually it depends on the situation . When I need to focus I go for the classic ones, when I come back home in the evening I go for slow tunes . I like art . I love visiting virtual galleries  all around the world, drinking green tea and diving into mellow, acoustic tunes … That’s actually what I do almost every evening . If you’re interested in this kind of stuff (I mean art), I suggest you visit this site Google Art Project . I like looking to the sky .  Maybe it’s not something common for everyone but I really do it . Clouds, stars and all this kind of stuff . I like drawing too . I always have a pen and a little notebook in my bag . Just in case . Everybody are weird at some point, aren’t they ? 

XO
EskaDuna

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz